Zašto sam zbog najboljeg strapa na svijetu počeo obožavati svoj fotić bez strapa?

Komplicirano je… Naslov je tekstualan, tektonski pomaknut, kontekstualan, kontemplativan, subtekstualan, subverzivan, diskurzivan, dizajniran, iskren i iskrivljen… No, doslovno mi se dogodio kantovsko-kopernikanski obrat nakon ekstenzivnog ne/korištenja Peak Designovog strapa.

Prvo, hvala Prizmi d.o.o. i Danielu Moćanu, jer oni u svojem dućanu imaju te strapove u ponudi. Ima li tko drugi u Hrvatskoj to isto u ponudi? Iskreno, ne znam i ne zanima me. U Prizmi mi je najzabavnije, najugodnije, najsigurnije, najdraže i općenito naj-kupovati. Jesam li spomenuo najbolji dućan u Hrvata? Vjerujem da jesam.

Drugo, ajmo krenuti s konkretnim parametrima. Povijest prvo. Vidio sam kod kolege Davorina te viseće crno-crvene „tabletice“ koje su se klatarile s alki za strap („remen za fotić“ pišem samo jednom u ovom članku, „strap“ mi je jednostavnije). „Kaj je to?“ – na svoje glupavo pitanje, dobio sam sasvim korektno i stručno objašnjenje – removable strap, po naški. „eBay?“ – opet ću ja glupavo, sad već u revijalnom tonu. Odgovor je, naravno, bio – Prizma. Bravo ja. „Kol’ko para?“ – napokon sam postavio jedno konkretno pitanje na koje odgovor i nije bio baš zadovoljavajući, jer realno, taj Peak Design strap nije ni pretjerano jeftin. Ali, sve što valja ima i svoju cijenu. Kol’ko je to para, provjerite u web trgovini Prizme.

Treće, šta će uopće meni removable strap? Otkad sam shvatio koliko je elegantnije raditi bez strapa na stativu (ne klatari se na vjetru, ne prekriva tražilo ili LCD ekran u okomitom položaju, ne umače se u rijeku kad stativ stavite nad površinu vode), počeo sam i skidati strap. Ovaj originalni Canonov je kao i svi drugi originalni… Bezvezni i komplicirani za hendlanje. Treba vam 100 godina da ga skinete, a 135 godina da ga stavite natrag. I nije udoban. Reže i steže. Peak Designov je svilenkast, mekan i podstavljen (pufast), s jedne strane sklizak tako da vas (kad je oružje oko vrata) ne steže i ne rauba, a s druge strane ima silikonske… stvari (gusjenice?, ripne?, kočnice?), tako da s te druge strane „ne bježi“ ako fotić imate obješen na ramenu. Vrlo se jednostavno podesi po dužini, baš vrlo jednostavno. Samo povučete strap za lijepu aluminijsku ručku. A skidanje s fotića – 1 sekunda posla, doslovno. I jedna ruka. Kliknete s onim crveno-crnim tableticama i strap je već u džepu ili u ruksaku. To je jako zgodno ako fotografirate pejzaže u pokretu pa fotić malo visi s vrata, a malo ide na stativ. Znam (o, vi informirani o svemu), znam da postoji Peak Designov Capture Clip koji omogućuje da se fotić zaklipa za naramenicu ruksaka. Vidio sam i to kod kolege Davorina. Ali, ja nisam na Arca-Swiss sustavu pločica, nego na Manfrottovom originalnom sustavu. Meni to ne klapa. Svejedno, i taj Capture Clip je izvrstan.

blog_strap

Četvrto, izgleda odlično. Dizajniran je, kako mu i ime kaže, vrhunski. Imate ga kod nas u sivoj i crnoj varijanti, a koliko sam vidio postoji još plava i crvena (pretpostavljam da i zelena, ali nju još nisam vidio). Kvaliteta materijala od kojih je izrađen je vrhunska. Nekome će izgled možda biti i na prvome mjestu, što je ok. Meni je na četvrtom.

Peto, samo da otvoreno napomenem. Ovaj članak nije sponzorski. Svoj strap sam kupio svojim pošteno i trudbeno zarađenim novcem, Peak Design i ja povezani smo jedino tom jednom kupovinom, a Prizma – s njima surađujem kao stalni kupac i kao partner na projektima koje oni podupiru (izdavanje knjiga u Fotoklubu Čakovec). Nisu me žicali da ih hvalim, nisu žicali članak. Pišem ono što mislim da bi možda kome moglo pomoći u konačnoj odluci.

I tako, sad mi napokon cijela priča oko strapa više nije muka nego šala. Šestoga nema, čitamo se uskoro!

Author: davorzer

Rođen sam 1977. u Čakovcu. Po struci sam učitelj hrvatskoga jezika u zvanju savjetnika i radim u osnovnoj školi. Fotografija me prati od rane mladosti i vremena klasične filmske fotografije koju mi je približio moj otac. Od pojave digitalne tehnologije dublje se posvećujem fotografiji. U svojoj sam školi 2003. pokrenuo novinarsku i fotografsku grupu u kojoj fotografskoj umjetnosti poučavam osnovnoškolce od 5. do 8. razreda. Godine 2010. priključujem se Fotoklubu Čakovec i postajem njegov aktivni član. Pišem o fotografiji. Svoju prvu knjigu ”Promišljati fotografski” izdao sam 2011. u nakladi Fotokluba Čakovec. Knjiga je namijenjena prvenstveno početnicima i svima onima koji žele fotografiji pristupiti promišljeno i temeljito. Ona sabire iskustva čakovečke grupe ljubitelja fotografije na nama svojstven način; našim pristupom, metodologijom i estetikom. Prvo je izdanje rasprodano. Drugo prošireno i dopunjeno izdanje izašlo je 2018. Svoju drugu knjigu “Kôd fotografske slike” izdao sam 2014. kod istoga nakladnika. Druga je knjiga namijenjena fotografskoj publici, ali i fotografima koji žele otkriti kako fotografija funkcionira kao medij. Svojom tematikom knjiga zadire duboko i u problem percepcije , doživljaja i analize fotografije. Svoju treću knjigu “Kreativna makrofotografija” izdao sam 2016. u koautorstvu s kolegom Petrom Sabolom koji je najnagrađivaniji hrvatski fotograf. Treća je knjiga usko specijalizirani priručnik o području makrofotografije u kojem je Petar Sabol u godinama upornoga rada postao vrhunski i priznati majstor. Sadržaj knjige studiozno sistematizira praktično fotografsko iskustvo Sabola s naglaskom na kreativnost i inventivnost u radu. Po tome je i vrlo netipični priručnik. Knjiga je bogato ilustrirana crtežima, shemama, tablicama i dokumentarnim fotografijama te vrhunskim i originalnim fotografijama Petra Sabola. Uz svoju prvu samostalnu fotografsku izložbu “LICA” 2016. izdao sam knjigu “LICA” , fotomonografiju s reproduciranih 86 portreta. U Fotoklubu Čakovec i kao gostujući predavač vodim nekoliko tematski različitih radionica o fotografiji (osnove digitalne fotografije, portretna i reklamna fotografija, razne radionice za poduzetnike, radionice za srednjoškolce u sklopu projekta “SUKUS” te Ljetna škola fotografije za djecu). Dobitnik sam Povelje Međimurske županije za izuzetan doprinos i zalaganje u promociji fotografije i vizualne umjetnosti u Međimurskoj županiji. Bavim se pejzažnom, portretnom i studijskom fotografijom.