Kod fotografske slike

Cijena: 150 kn / 20 €
Format: 21 x 20 cm
ISBN: 978-953-56785-1-9
Broj stranica: 180, boja
Uvez: meki
Godina izdanja: 2014.
Izdavač: Fotoklub Čakovec

Knjiga se bavi proučavanjem fotografije kao medija koji prenosi informacije od autora fotografskih slika do njegove publike i za to koristi svoj vlastiti vizualni kôd koji je potrebno dubinski razumjeti kako bi komunikacija autora i publike bila potpuna. Svojim sadržajem nadovezuje se na prvo izdanje iz naše Edukativne biblioteke, knjigu „Promišljati fotografski“ i nadograđuje njezin sadržaj. “Kôd fotografske slike” namijenjen je prvenstveno zahtjevnijoj publici zainteresiranoj za promatranje fotografija i estetsko, sadržajno, tehničko i medijsko dekodiranje.

OVDJE možete naručiti i kupiti knjigu.

Prolistajte nekoliko stranica knjige:

Sadržaj knjige:

I. Kôd fotografske slike
Kodiranje i dekodiranje
Mogućnost i čin
Vizualna predodžba
Značenjska predodžba
Tehnička predodžba
Informirana površina
Estetski artefakt
Mehanika fotografije

II. Kognicija i emocije
Fotografija, percepcija i mišljenje
Građa mozga i njegova funkcionalnost
Motivacija
Fotografija i emocije
Vrste emotivnih procesa potaknutih fotografijom
Vrste misaonih operacija i procesa potaknutih fotografijom
Svjesno i nesvjesno mišljenje
Mašta i stvaralačko mišljenje
Ličnost, uloge, socijalni status, temperament, karakter, stavovi, vrednote
Objektivnost i subjektivnost prosudbe fotografske slike

III. Jezik, geometričnost i interpretiranje fotografske slike
Univerzalnost fotografskog kôda
Geometričnost fotografske slike
Interpretacija
Jezična (pojmovna) interpretacija fotografske slike
Pretpostavke interpretiranja fotografske slike
Načela interpretiranja fotografske slike
Vrste interpretacije fotografske slike
Uloga mašte (imaginativnosti)
Uloga kulture
Odnos autora i promatrača
Prihvaćanje i odbijanje autorove ideje
Autorstvo i stil

DODACI
A) Rječnik pojmova
B) Literatura
C) Zaključak
D) Riječ nakladnika

Rekli su o knjizi…

Nikoleta Niki Vuković (Novi Sad, Srbija, 3. 9. 2017., privatna poruka): „Dobro veče gospodine Davore! Samo da vam se javim, sinoć sam pročitala do kraja vašu knjigu “Kod fotografske slike”, čitala sam je duže od mesec dana, stranu po stranu i moram priznati da me je oduševila vaša posvećenost i temeljnost, zaista puno informacija se nalazi u knjizi, na neke stvari ću odsad više obratiti pažnju, recimo kod planiranja kompozicije… Krajem septembra počinjem sa čitanjem “Kreativne makrofotografije”, pa kad pročitam, javiću vam se ponovo!”

izv. prof. dr. sc. Nenad Buzjak (predstojnik Zavoda za fizičku geografiju PMF-a, 30. 1. 2017., privatna poruka): „Davor, bok! Mi se baš ne poznajemo i nemam običaj pisati ovako, no imam potrebu da ti se javim. Jučer mi je Davorin Mance nakon pohoda po Muri donio tvoju knjigu „Kôd fotografske slike“ jer ju već odavno želim kupiti. Noćas sam je prelistavao i ne mogu sakriti oduševljenje pročitanim. Ne samo da puno daje, nego predstavlja i odličan izvor za pisanje sličnih radova. To će mi koristiti jer već dugo radim na pripremi jednog članka o aplikativnoj fotografiji u geografiji (od korištenja u nastavi do znanstvene fotografije). S „Kreativnom makrofotografijom“ (koja daje više od same makrofotografije) to je dobro zaokružena cjelina. Svaka čast i pozdrav!”

Luiza Štokovac (KAF Sv. Lovreč, 12. 12. 2014., facebook objava): „Evo, još jedna posebna zahvala za sinoćnju virtualnu prezentaciju knjige. Vjerujem da je za sve prisutne u Sv. Lovreču bilo poučno. Tijekom samoga razgovora moj je primjerak malo kružio među prisutnima što im je dodatno omogućilo da vide i shvate o kakvoj se knjizi radi. Vjerujem da bi bili postavili mnogo više pitanja da su imali vremena pripremiti se, ali kako smo obavijest o ovakvoj vrsti druženja dobili relativno kasno, to jednostavno nije bilo moguće. Moji su dojmovi o knjizi, naravno, samo pozitivni. Ostajem pri svojem mišljenju da onaj tko ne shvati prve tri rečenice tvojega uvodnoga teksta, teško da će shvatiti i smisao cijele knjige. Ili možda hoće, ali samo s vremenom, kada im postane jasno da knjiga ne nudi magičnu formulu ili kôd za razumijevanje fotografije, već objašnjenje faktora koji utječu na našu percepciju iste. Definitivno nam je trebao takav tekst na hrvatskome jeziku, jer fotografi (amateri ili profesionalci), kada se nađu u ulozi promatrača, prečesto se drže svoje uloge fotografa, gdje se onda gotovo uvijek i prvenstveno gleda tehnički dio nastanka iste (otvor blende, brzina zatvarača ili ISO vrijednost) umjesto vizualnog. Ne tvrdim da je takav način gledanja pogrešan, ali odvajanje uloga (gledanje fotografije i u ulozi promatrača, a ne samo u ulozi fotografa) otvara nam mnogo više mogućnosti u razumijevanju fotografske slike. Ova tvoja knjiga će sigurno pomoći mnogima da i na takav način razmišljaju. Svakako bih voljela da se ovaj razgovor nastavi u jednom od sljedećih druženja uživo, a do onda ti želim svako dobro i, naravno, mnogo uspjeha u promociji i prodaji knjige.”

Ivica Nikolac, prof. (Rijeka, 26. 11. 2014. – facebook objava): “Znam da će mnogi biti zavidni, ali što se može . Evo ja jučer dobih izravno od autora “nulti” primjerak friške knjige Davora Žerjava. Prigoda bijaše otvorenje izložbe Minimalizam 23/60 članova Fotokluba Čakovec. Izvrsna izložba, ekipa iz Fotokluba Čakovec – sve sami dragi ljudi, puno ljudi na otvorenju, puno mladih, dakle – sve 5. Rado bijah u Čakovcu i rado ću opet doći. Knjigu prolistah još sinoć pred spavanje. Prvi dojam: koncizno, kompaktno, precizno, čitko i nadasve zanimljivo pisano. Što se sadržaja tiče – prijeko potrebno svakom fotografu, ali na žalost hrvatskog obrazovnog sustava, prijeko potrebno i srednjoškolcima, pa i studentima, jer sublimira izvrsno odabrane teme koje oni u školama ili na fakultetima slabo ili nikako obrađuju… dakle…najtoplija preporuka.”