PORTFOLIO

Moj se portfolio sastoji od pažljivo odabranih svjetlopisa koji su nastali kao rezultat rada na fotografskim projektima za koje sam osjetio da su me dotakli. Svaka fotografija sadrži dio mene, i zbog toga ih smatram intimnima i u velikoj mjeri autoportretnima.

Da biste pročitali moje fotografije, morate imati “ključ” kako biste ih razumjeli. U 19. st. fotografije koje su se snimale na metalne ili staklene ploče često su se nazivale zrcala sa sjećanjem, jer njihove su površine zaista poput kakva ogledala zrcalile svjetlost tako da je sliku bilo moguće vidjeti samo iz određenog kuta. Volim taj neobičan i topli, nažalost minuli odnos prema fotografiji. I moje su fotografije zrcala sa sjećanjem, doduše samo metaforički gledano. Da biste lakše pročitali moje fotografije možete se poslužiti riječima Ansela Adamsa, slavnog američkog fotografa koji je rekao da je u svakoj fotografiji prisutan barem jedan čovjek. On je snimao fotografije pejzaža u potpunosti bez prisustva čovjeka – bilo posredno, bilo neposredno. Taj čovjek na kojeg je mislio Adams, to je on sâm, autor fotografije. Kod portreta, naravno, uvijek je prisutno najmanje dvoje ljudi – portretirana osoba sa svojom osobnošću i autor fotografske slike sa svojim specifičnim stilom, autorskim izrazom, potpisom, interpretacijom. Ja bih dodao da moje fotografije morate čitati (pored svijesti o prisutnosti portretirane osobe i mene kao autora) još uz prisutnost i treće osobe. Ta je treća osoba promatrač. Vi. Ako shvatite moju fotografiju kao metaforičko zrcalo, neće Vam biti teško zamisliti tu fotografiju kao mehaničko zrcalo koje ima sposobnost pružiti Vam informaciju kakvi ste ponekad – ne fizičku, nego psihičku, antropološku. Jer svi imamo više toga sličnog nego različitog, samo to ne vidimo, jer naprosto ne gledamo. Moje fotografije meni kao promatraču služe za autoanalizu, proučavanje Čovjeka i njegove humanosti sa svim njegovim raspoloženjima, nadama, strahovima, stavovima, znanjima. Portretiranje je zapravo moj projekt proučavanja Čovjeka, promatranja drugih s namjerom da počnem razumjeti sebe.

Na moj rad utjecali su velikani:

Gaspard-Félix Tournachon – Nadar, August Sander, Yousuf Karsh, Richard Avedon

 LICA

10 sekundi

__________________________________________

Ne znam u kojem će se smjeru razviti moja potraga za lijepim u prirodi, ali znam da posljednjih nekoliko godina intenzivno radim pejzaže u koloru. Otkrio sam ljepotu jutra, shvatio važnost prvoga svjetla i njegovu magiju. Moji pejzaži reflektiraju moju potrebu za idealnim i moju potrebu da uočim posebnu ljepotu prirode.

Na moj rad utjecali su moji prijatelji:

Davorin Mance i Filip Lučin

Pejzaži