KÔD FOTOGRAFSKE SLIKE

NOVO izdanje u Edukativnoj biblioteci Fotokluba Čakovec, knjiga Kôd fotografske slike“ autora Davora Žerjava dostupna je na tržištu!

Knjiga se bavi proučavanjem fotografije kao medija koji prenosi informacije od autora fotografskih slika do njegove publike i za to koristi svoj vlastiti vizualni kôd koji je potrebno dubinski razumjeti kako bi komunikacija autora i publike bila potpuna. Svojim sadržajem nadovezuje se na prvo izdanje iz naše Edukativne biblioteke, knjigu „Promišljati fotografski“ i nadograđuje njezin sadržaj. „Kôd fotografske slike“ namijenjen je prvenstveno zahtjevnijoj publici zainteresiranoj za promatranje fotografija i estetsko, sadržajno, tehničko i medijsko dekodiranje.

Cijena: 150 kn
Format: 21 x 20 cm
ISBN: 978-953-56785-0-2
Broj stranica: 180 str., boja
Uvez: meki (šivano)
Godina izdanja: 2014.
Izdavač: Fotoklub Čakovec

Knjigu možete naručiti na stranicama Fotokluba Čakovec!

_________________________________________________________________________________________

Iz recenzija…

Max Juhasz (Kadar 36): “Ako tražite brze, kratke i paušalne odgovore (poput onih na internetu), u knjizi Davora Žerjava „Kôd fotografske slike“ nećete ih naći. Istina, uštedjet ćete puno vremena koje biste potrošili u traganju po stranoj literaturi, no ni tamo ne biste dobili sasvim jasne odgovore. Jasne ćete odgovore morati u konačnici potražiti u sebi, a ova će vam knjiga pomoći u tome. Osim pitkoga pojašnjenja složenih funkcija mozga, koje se odvijaju za vrijeme promatranja slika, knjiga sadrži i veliki broj autorovih stavova koji se u mnogo slučajeva naslanjaju na poznate i priznate teoretičare fotografije te kroz praktičnu primjenu i vlastito promišljanje (jer autor je i sâm fotograf) dobivaju ili ne dobivaju autorsku potvrdu. Zanimljivo je, a mnogima i sasvim novo, viđenje fotografske problematike, koje upućuje i potiče da se pokuša na ispravan način promatrati fotografije, jer u svijetu gdje slika silovito i snažno potiskuje pisanu riječ, vizualna je pismenost nužna za čitanje, a još više razumijevanje nekoga novog oblika komunikacije koji je već sada, zahvaljujući galopirajućoj i sve sofisticiranijoj fotografskoj tehnici, obuzeo veliki dio čovječanstva. Budućnost u kojoj nas komunikacija slikama nesumnjivo očekuje dolazi, premda bih rekao kako je već došla. Jeste li spremni za nju? Znate li čitati slike?”

prof. Ivica Kiš, dipl. ing. arh. (autor knjige Camera obscura, osnove fotografije): “Kompleksnost ove teme Autor je racionalno izložio u tri dijela: I. Kôd fotografske slike, II. Kognicija i emocije i III. Jezik, geometričnost i interpretiranje fotografske slike koji pomnim čitateljima pružaju širok pregled bitnih odrednica kôda fotografske slike, te otvaraju kako razložnost samom pristupu fotografskoj slici tako i fotografiji u svim njenim područjima koja ispunjavaju život. Knjiga je namijenjena ne samo fotografima nego i svim fotografskim entuzijastima sa svih područja (likovne umjetnosti, povijesti umjetnosti, psihologije, sociologije, oftalmologije, informatike) koja obuhvaća medij fotografije, te ju (kao vremensku kapsulu) najtoplije preporučujem i strpljivo očekujem rezultate koje će polučiti.”