Na dva ću primjera s iste lokacije snimanja objasniti kako se stvari ponekad poklope u korist fotografa. Naime, uza svo planiranje, istraživanje terena i studiranje likovnih i vizualnih potencijala lokacije, postoje i elementi sreće i čudesnog (čitaj: magijskog) poklapanja koji mogu pridonijeti dobroj kompoziciji. Read MoreElementi planiranog + elementi sreće = dobra kompozicija

Prije nekoga vremena otišao sam s još desetak nadobudnih ljubitelja fotografije na akumulacijsko jezero koje zbog remonta i redovitoga održavanja tijekom ljeta isprazne na 3-4 tjedna. Prilika je to za lov na neobične motive, jer dno jezera (koje je inače muljevito) sad je suho, ili donekle suho i cijelo je ispucano tako da izgleda kao da si u nekoj pustinji ili na nekoj neplodnoj zemlji usred najgore zamislive suše. U jezeru zaostaju lokve i neki vodeni tokovi, jer ipak vodu treba propuštati među hidroakumulacijama. Te lokve i tokovi su uz panjeve i grane najzanimljiviji motivi. Sam za sebe, motiv ispucale zemlje ne funkcionira, potrebno je imati još nešto u prednjem planu. I naravno, nebo prošarano oblacima u stražnjem planu poželjno tijekom izlaska ili zalaska sunca. Read MorePazi, blato!

Godišnji odmor je savršeno vrijeme za intenzivno fotografiranje pejzaža. Pogotovo ako odete na neko putovanje, promijenite mjesto boravka, odete iz svojega zavičaja. Naravno, to pod uvjetom da ne živite od fotografiranja krajolika, tada ćete godišnji odmor vjerojatno provesti potpuno drukčije.

Ja sam ove godine s obitelji otišao na more, opet u Karlobag (a kaj mogu, tamo imamo besplatni smještaj…). Karlobag je malo mjesto na jugu Hrvatskoga primorja, ni po čemu posebno (osim po dosta jakim vjetrovima, tj. po buri), ali maleno je i nerazvikano pa u njemu nikad nema gužve što mi savršeno odgovara. Read MoreGodišnji odmor

Samo da se razumijemo na početku. Stativ nije za svakog. Stativ nije imperativ. Stativ vas ne čini boljim fotografima. Stativ ne rješava sve probleme, čak niti većinu. Stativ ponekad smeta. Stativ ponekad i uništi priliku za kadar. Za stativom žalimo kad ga nemamo uza se. (Zašto nemam neki manji i praktičniji koji bih stalno vukao!?) Psujemo ga kad ga vučemo sa sobom. (Jer, klatari se na ruksaku ili ga moramo držati u ruci, a staza je duga, zglobovi su slabi, žulja za rame.) Stativ je kontroverza! Manijak! Želiš ga i mrziš, lajkaš i hejtaš, s njim se oslobađaš i patiš. Read MoreStativ u fotografiji

O rutinama neću pisati u smislu uvježbanosti stečenoj dužim iskustvom i praksom koja se primjenjuje u samom fotografiranju. Iako, moram priznati, i to je zanimljiva pa i primamljiva tema za obradu, no o tome možda nekom drugom prilikom. Ovdje ću rutinama pisati kao o ukorijenjenim postupanjima po navici i uobičajenim postupcima za kakvu predvidljivu priliku. Rutine su važne jer pridonose discipliniranome radu, a bez upornoga i discipliniranoga rada nema rezultata. Read MoreRutine koje mi pomažu u fotografiji pejzaža

Ovaj blog pišem s namjerom da bih savjetima pomogao svima onima koji tek počinju s fotografiranjem prirode. Primijetio sam da se često neki temeljni vizualni elementi slike ne koriste u njihovom potencijalu ili se koriste krivo. I ja sam radio te iste početne korake koji su rezultirali prosječnim kadrovima. Bez obzira na vaše obrazovanje i vizualno iskustvo, imam nekoliko korisnih smjernica koje vam mogu (u počecima) pomoći u snimanju boljih kompozicija. Read MorePrvi savjeti o pejzažnoj fotografiji

Pejzaže fotografiram zapravo otkad se uopće sjećam da fotografiram. Dakle, još od djetinjstva. Ljepota krajolika oduvijek me privlačila jer volim prirodu. Međutim, pejzaži su postali predmet mojeg užeg vizualnog interesa tek nekoliko posljednjih godina. Za to su svakako zaslužna dva moja prijatelja iz Fotokluba Čakovec – Davorin Mance i Filip Lučin. Read MoreZašto fotografiram pejzaže?

(predavanje održano u Fotoklubu Čakovec 10. studenog 2011. | to je predavanje ujedno bilo i glavni okidač za pisanje moje druge knjige “Kôd fotografske slike” koja je izašla 2014.) sažetak: O fotografiji se govori…

Read the PostInterpretacija fotografije

Da bi se kreativnost ostvarila potrebne su dvije kvalitete uma – inventivnost ili maštoviti um i slobodno razmišljanje ili otvoreni um. Naravno, najlakše je tako reći: „Potrebna je mašta, potrebna je sloboda.“ Iako…

Read the PostMašta i sloboda